Cultuur & Reizen

Zuid-Limburg; Het buitenland in ons kikkerlandje.

‘Zullen we een weekendje naar Zuid-Limburg gaan, Valkenburg misschien?’ Vroeg Maarten, mijn vriend, toen we in de bus naar huis zaten. Altijd leuk natuurlijk om een weekendje weg te gaan, en het was lang geleden dat ik zoiets had gedaan. Lang geleden, zeg ik? Dit zou dan de eerste keer zijn met mijn lieve vriend! Volmondig zei ik ja. 

Het was erg snel geregeld, Maarten heeft een avondje besteed aan het vinden van een leuke hotelletje. We waren het er samen over eens dat we het graag een beetje authentiek zouden houden. Na lang zoeken heeft hij gekozen voor hotel Slenakerhof in Slenaken. Een leuk hotel met de ambiance van een B&B. Aangezien we beiden geen auto hebben, en ik zelf niet eens een rijbewijs heb, heeft Maarten een auto gehuurd bij een bedrijf bij hem in de buurt. Deze keuze is bewust gemaakt om meer van de plek te kunnen zien, dan als je met je trein zou gaan.

Op vrijdag na een lange dag werken kwam hij me ophalen op mijn werk en vanaf daar zijn we naar Zuid-Limburg gereden. We kwamen rond een uur of 10 aan, en we werden hartelijk ontvangen door een gezellige Limburger. De eerste indruk van het hotel was al fijn, en dat werd al helemaal bevestigd door het zien van de kamer. De kamer was voorzien van alle gemakken en we hadden ook een leuk balkonnetje.

Op beide dagen was het ontbijt uitgebreid en rijkelijk gevuld. Het buffet zag er super netjes uit met haar oerbrood, vers fruit, koffie en thee, yoghurtjes en scrambled eggs met bacon. Ik vergeet vermoedelijk een hoop, maar het was echt genoeg!

We zijn allebei de ochtenden vroeg vertrokken om zoveel mogelijk te zien, en op zondag moesten we natuurlijk weer uitchecken. Eigenlijk hebben we in dit weekend best veel gezien. Maarten heeft ons overal naartoe gereden waarvan hij dacht dat we even moesten zien. We hebben het drielanden-punt gezien, een stukje Valkenburg, The American Cemetry en allemaal andere leuke en schattige plekjes. Zaterdagavond hebben we ontzettend leuk en heerlijk gegeten bij Moeder de Gans, een herberg die net over de grens in Teuven België zit. De kippen liepen om ons heen, en alles bij elkaar maakte de herberg erg authentiek.

Op zondag, tevens ook de laatste dag, hebben we ook een goed stukje België gezien. En dat was zeker de moeite waard. Mijn advies is dan ook dat als je toch al in Limburg bent, ga dan ook eventjes naar België, je bent toch al in de buurt!

Limburg is zeker een aanrader als je niet heel ver weg kan gaan, maar toch een beetje een buitenlands gevoel wilt krijgen. Door de prachtige heuvels en andere architectuur, waan je je in het buitenland binnen Nederland!

 

Wil je meer weten over The American Cemetry? Houdt dan mijn blog in de gaten!

xoxo
Samantha Giannattasio
Best Of Both Worlds

Geef een reactie

