Cultuur & Reizen

De kinderdijk

‘Zullen we zaterdag, als het mooi weer is, naar de kinderdijk gaan?’ Dit berichtje kreeg ik afgelopen vrijdag van mijn vriend Maarten toen ik op mijn werk zat. Geen idee wat de Kinderdijk inhield, maar ik stemde in.
Toen ik eindelijk na een lange werkdag bij mijn vriend was, vroeg ik hem wat de Kinderdijk was. Hij lachte een beetje en zei dat het één van de meest toeristische plekken is in Nederland. Nou, ik had dus geen idee want ik dacht dat het een speeltuin voor kinderen was of zo.

Zaterdag zijn we dus met de waterboot vanaf Dordrecht naar de Kinderdijk gegaan want het weer was heerlijk. Een beetje bewolkt, met af en toe de zon die even erdoorheen prikte. Ik moet eerlijk zeggen, maar ook al hadden we gewoon op die boot gestaan zonder ergens heen te gaan, dan had ik het al helemaal leuk gevonden. Een waterbus, dat is toch een super leuk concept!

De Kinderdijk staat bekend om haar oer-Hollandse molens, echt heel erg tof. Ik had nog nooit zoveel molens gezien en ze waren prachtig. We wandelden wat rond en dronken wat van huis meegenomen espresso terwijl we ook nog eens van het weer genoten. Het viel me op dat er inderdaad ontzettend veel toeristen waren. Blijkbaar is deze plek echt een trekpleister.

Hou je van de natuur, en wil je ook nog eens iets typisch Hollands zien? Dan is de Kinderdijk een aanrader!

xoxo
BestOfBothWorlds
Samantha

Geef een reactie

