Recensies

Boeken review #3 – Hex

Twee weken  geleden ben ik begonnen aan het boek ‘Hex’. Ik was er lichtelijk cynisch over toen ik de samenvatting las, maar voor een tientje heb ik het boek toch gekocht bij de Paagman, toen ik er samen met mijn vriend voorbij slenterde. Het boek is namelijk een thriller/horror en ik was er wel benieuwd naar of dit boek me zou gaan aanspreken. Ik ben namelijk niet heel erg bang aangelegd, maar ik heb toch altijd wel een rauw gevoel bij verhalen over het paranormale.

Ik ben zo’n type die de eerste zin leest van een boek en aan de hand daarvan bepaal ik of ik de schrijfwijze prettig vind van de auteur. Dit boek had zo’n zin. Ik ben het boek op de dag na aanschaf gaan lezen en ik was meteen verdwenen van deze aardbodem. Het verhaal greep me meteen en maakte me nieuwsgierig naar meer.

Hoewel de recensies zeiden dat je slapeloze nachten zou hebben door het verhaal, had ik dit niet. Echter, als ik soms op de bank zat in mijn eentje met niets anders dan een brandend lampje en mijn slapende kat aan mijn zij, voelde ik af en toe een rilling over mijn rug heen strijken. Soms moest ik  de drang tegenhouden om over mijn schouder te kijken of de heks uit het boek niet achter me stond. Dus een pluim voor de schrijver!

Het boek verteld het verhaal over een gezin en inwoners van het behekste dorpje Beek.  Er zou een vloek op dit dorp rusten want ze hebben een heel erg groot geheim. Ze hebben namelijk een eeuwen oude heks in hun midden die overal, waar ze maar wilt, te voorschijn komt. Met haar dichtgenaaide ogen en mond dwingt ze haar weg in de levens van de dorpelingen.

Zodra een groepje jongeren viraal willen gaan het geheim van Beek naar de rest van de wereld, breekt -letterlijk- de hel los.

Waarom verlaten de mensen het dorp niet? Waarom blijven ze daar waar zij is?

Ik heb zojuist vernomen dat dit boek nu ook een verfilming gaat krijgen en ik ben zeker benieuwd hoe ze het boek gaan verfilmen. Mijn interesse hebben ze in ieder geval!